آموزشی

استراتژی سئو چیست

استراتژی سئو چیست

تدوین استراتژی سئو، برنامه‌ریزی و تدوین فعالیت سئو بصورت ماهیانه یا چند ماهه برای انجام بهینه‌سازی و سئو سایت می‌باشد. استراتژی در واقع به صرفه جویی در زمان و هزینه شما بسیار کمک می‌کند. تدوین استراتژی برای سئو داخلی، خارجی، فنی (تکنیکال) انجام می‌شود. طراحان یا مدیران سایت برای سئوی سایت، باید از یک برنامه کلی و دقیق استفاده کنند تا سایت آن‌ها، رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورد. استفاده از خدمات تدوین استراتژی سئو برای کارفرمایانی که خودشان سئو انجام می‌دهند یا سئوکار دارند مناسب است. در این مقاله از نحوه انجام استراتژی سئو و انواع آن صحبت خواهیم کرد که مطالعه آن می‌تواند تأثیر بسزایی در روند سئوی سایت شما داشته باشد.

تعریف استراتژی سئو به زبان ساده

سئو و بهینه‌ سازی سایت برای گوگل به دیده شدن سایت در صفحه اول جستجوی گوگل در نتایج جستجوی مخاطب کمک می‌کند و باعث می‌‌شود میزان بازدید سایت افزایش یابد. برای سئو‌ سایت، برنامه‌ریزی اهمیت زیادی دارد. برنامه‌ریزی برای تعیین اهداف سایت و همچنین تعیین مراحل بهینه‌سازی سایت، استراتژی سئو نام دارد. استراتژی در واقع در زمان و هزینه به کارفرما و سئوکاران کمک زیادی می‌کند. باید دانست که استراتژی سئو نیاز به دانش تخصصی و تجربه بالایی دارد و تنها متخصصان و مدیران سئو قادر به تدوین آن هستند.

چرا باید از استراتژی سئو استفاده کنیم؟

برای انجام هرکاری، باید یک برنامه‌ریزی مناسبی داشت تا آن کار به نحو احسن و موفقیت‌آمیز خاتمه پیدا کند. برای سئو‌سازی سایت نیز در ابتدا باید اهداف سایت در نظر گرفته شود، هدفی که برای سئو کردن سایت وجود دارد، تعیین شود و در آخر برنامه‌ای تدوین شود که در آن مراحل سئو، به بهترین نحو ممکن اجرایی گردد. در این صورت می‌توان سایت را به بهترین نحو ممکن، طبق نوع فعالیتی که دارد بهینه کرد، ترافیک سایت را افزایش داد و در نتیجه درآمد خوبی را از سایت موردنظر کسب کرد.

انواع استراتژی سئو سایت

سئو شامل بخش‌های مختلفی است که باید مرحله به مرحله انجام بگیرد. به همین دلیل استراتژی سئو هم شامل بخش‌ها و انواع گوناگونی می‌باشد:

استراتژی سئو تکنیکال یا فنی

برای بهینه‌سازی سایت برای گوگل، نیاز است تا پایه این بهینه‌سازی را یاد بگیریم. برنامه‌ریزی سئو تکنیکال به عنوان پایه این استراتژی شناخته می‌شود و می‌تواند موانع فنی سایت را که مانع از افزایش رتبه آن می‌شود را شناسایی کند. در این برنامه‌ریزی، ایندکس و خزش سایت، موارد فنی شامل سرعت، ریسپانسیو سایت، معماری و ساختار سایت، ui ux سایت، ارورهای سرچ کنسول و… بررسی می‌شود.

استراتژی سئو محتوا

یکی از عوامل مؤثر در رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل، محتوا می‌باشد. در واقع محتوا پادشاه است. محتوای سئو شده شامل رعایت اصول سئو مانند استفاده از تعداد مناسب کلمات کلیدی یا مترادف‌های کلمات، نحوه محتوا نویسی اصولی، یونیک و منحصر به فرد بودن محتوا و … است. اگر محتوای سایت، برای رفع نیاز کاربر نوشته و طراحی شده باشد و بهترین پاسخ برای سوالات کاربران باشد، سئوی محتوا در آن سایت رعایت شده است. در این نوع استراتژی، برنامه‌هایی که برای سئوی محتوای سایت باید انجام شود، تدوین می‌گردد. در تدوین استراتژی سئو محتوا علاوه بر آموزش موارد فوق، نیاز محتوای یک تا 6 ماهه سایت نیز بر اساس کیورد ریسرچ اصولی مشخص می‌شود.

استراتژی سئو داخلی

تنها با سئو‌ محتوای سایت نمی‌توان رتبه خوبی از گوگل دریافت کرد. در سئو داخلی باید کلمات کلیدی، عناوین، تگ‌ها، سئو تصاویر (عنوان و آلت تصاویر)، سایز و حجم تصاویر، لینک‌ سازی داخلی، توضیحات متا و… براساس قوانین سئو، بهینه‌سازی شوند. برای انجام این کار‌ها، باید برنامه‌ای جامع و اصولی تنظیم شود تا بهینه‌سازی آن‌ها به نحو احسن صورت بگیرد و همچینین محتوای قبلی سایت نیز آنالیز و بهینه شود. پیشنهاد می‌کنیم درباره سئو داخلی چیست بیشتر بخوانید.

استراتژی سئو خارجی

در این زمینه، شما باید فعالیت‌هایی را خارج از سایت انجام دهید تا در نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالایی بدست بیاورید. رپورتاژ آگهی، لینک‌ سازی خارجی و فعالیت‌هایی از این دست، باید اصولی انجام شوند. برای انجام این فعالیت‌ها نیاز است تا برنامه‌ی مفیدی تحت عنوان برنامه ریزی سئو خارجی انجام شود. سئو خارجی اگر توسط یک متخصص برنامه ریزی نشود ممکن است باعث هدر رفتن هزینه زیادی شود. پیشنهاد می‌کنیم درباره سئو خارجی چیست بیشتر بخوانید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

تا حالا کسی رأی نداده! اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *